10 richtlijnen om het maximale uit je Facebook te halen

Het blijft lastig om je Facebookpagina goed up-to-date te houden. Het kost tijd en tijd is geld. Toch wil je dat de tijd die je erin steekt goed besteed wordt. Want als je het dan doet, moet het ook voldoende opleveren. Met deze 10 richtlijnen kom je een heel eind.

 

10 richtlijnen om het maximale uit je Facebook te halen

Maak enthousiast

Enthousiasme slaat aan. Dat is een feit waar je gebruik van kunt maken. Als jij op je Facebookpagina uitstraalt hoeveel plezier je in je werk hebt, kan die vonk overslaan naar je volgers. En mensen die enthousiast zijn over een product of dienst, zul je sneller als klant kunnen verwelkomen.

Spreek de taal van je klant

Bovenstaande kun je alleen doen als je de taal van je klant spreekt. Weet wat hem/haar bezighoudt en speel daar op in. Bestudeer je doelgroep. Hoe kun je ze enthousiasmeren? Is misschien even wat uitzoekwerk, maar wel een onderzoek dat wat opbrengt voor de komende jaren. Weten wie/wat je doelgroep is, is namelijk nooit weg.

Verover harten

Klinkt als een gek advies, maar dat is het niet. Veel mensen willen zich herkennen in een bedrijf. Willen er feeling mee hebben. Dat kan pas op het moment dat je je menselijk opstelt en harten verovert. Voor elk bedrijf is dit anders. Maar dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van ‘have a nice weekend’ plaatjes of door het sponsoren van een goed doel.

Gebruik ook eens een video

Mensen houden van filmpjes. Daarom worden ze ook zo vaak gepost. Filmpjes bieden vermaak. Filmpjes zijn fijn, bieden ontspanning. Het is daarom ook erg goed om zelf in te zetten. Plaats zo nu en dan een filmpje. Een filmpje dat wel verband houdt met je product en dienst. Een filmpje dat niet alleen interessant is, maar ook ontspanning biedt.

Kijk verder

Niet alleen Facebook is hot wat betreft het opzetten van een netwerk. Andere social media komen ook steeds meer op. Het is handig als je bijvoorbeeld je Facebookaccount koppelt aan Instagram. Eén keer postwerk en wel zichtbaar op meerdere kanalen. Ideaal.

Ben niet per se grappig

Grappen doen het goed, dat weten we allemaal. Zo nu en dan een grapje maken is dan ook een goed idee. Maar… Loop je doet voor het bieden van meerwaarde niet voorbij. Zorg altijd dat er een boodschap in je grap zit. En wissel grappig en serieus zijn met elkaar af. Je moet wel professioneel over blijven komen.

Probeer on- en offline niet teveel te scheiden

Op Facebook wil je je laten zien als professional. Doe dit in het dagelijks leven ook. Je bent ondernemer. Niet alleen online, ook offline. Zorg dat mensen je herkennen van je Facebook. Dat ze denken: op en top jou. Dan onthouden ze jou en je bedrijf ook gemakkelijker.

Ken je eigen merk/bedrijf

Zorg dat je goed weet waar je zelf voor staat. Draag dit uit via Facebook. Op deze manier ben je meteen ook consequent in je communicatie. Stel evt. richtlijnen op door middel van een brainstorm. Door het kennen ven je merk kun je ook makkelijker naar buiten uitstralen waar je voor staat. En dat maakt weer enthousiast.

Werf ook leads

Denk niet alleen aan verkoop. Vergeet niet dat het verzamelen van leads ook heel belangrijk is. Richt je posts en campagnes dus niet altijd alleen op verkoop. Gooi ertussendoor ook eens een leadgenerator doorheen. Altijd handig om je netwerk uit te breiden.

Maak het persoonlijk

Zorg dat je posts en advertenties iets van jezelf hebben. Zorg dat mensen je associëren met je pagina als ze je zien. Vertel geen grote persoonlijke verhalen, al kan dit soms wel een toegevoegde waarde hebben. Geef je bijvoorbeeld trainingen, dan kan het interessant zijn hoe jouw loopbaan gelopen is. Maar… Ben voorzichtig met echt persoonlijke zaken.

 

Succes!

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

HTML > BODY > DIV#page > DIV.site-content-contain > DIV#content > DIV.wrap > ASIDE#secondary { background-color: rgba(217,216,216,1); border-radius: 3px; border-style: dotted; border-top-left-radius: 0px; border-width: 1px!important; min-width: 0px; padding-left: 7px; padding-right: 0px; width: 198px; }