De invloed van kwalitatieve Facebookvolgers op jouw bedrijf

Mensen en bedrijven roepen hard dat je zoveel mogelijk volgers moet hebben op Facebook. Dat klopt. En veel bedrijven zijn hard op weg om de top van volgers te bereiken. Maar waarom is het fijn om zoveel kwalitatieve likes te hebben?

De invloed van kwalitatieve Facebookvolgers op jouw bedrijf

Makkelijke volgers

Veel bedrijven schreeuwen het luid en duidelijk. ‘We hebben bijna de 50.000 likes bereikt. Wanneer we de grens van 50.000 hebben bereikt, geven we een weekend weg cadeau.’ Nederlanders vliegen daar op af. Ze hoeven alleen maar een pagina leuk te vinden tot de actie voorbij is. Daarna… Ah, daar is ontvolgknop. Tenminste, dat is de fabel die gaat. In de praktijk gebeurt dit veel minder dan men denkt. 85% van de mensen die meedoen aan de acties blijven de pagina volgen als de prijs die aangeboden wordt aansluit bij de producten die het kanaal aanbiedt.

Kwalitatieve volgers

Het is dus van belang dat je kwalitatieve volgers hebt. Volgers die je niet snel zullen ontvolgen. Een ander voordeel van kwalitatieve volgers is het cijfer. Dus het aantal volgers zelf. Veel mensen zien dit als betrouwbaar. Als je duizenden volgers hebt, zul je wel goed werk verrichten, wordt dan snel gedacht. En dat maakt dat mensen die nog niet bekend met jouw webshop zijn ook eerder op de like-knop drukken. En juist hierdoor raakt je netwerk steeds een stukje groter en groter.

Hoe herken ik kwalitatieve volgers

Kwalitatieve volgers zijn op zich niet moeilijk te herkennen. Allereerst hebben kwalitatieve volgers een Facebookprofiel dat gebruikt wordt. Het is dus niet enkel een profielfoto en naam. Nee, er is ook echt activiteit op de Facebookpagina. Op de pagina kun je ook zien hoe actief iemand is. Plaatst hij/zij dagelijks iets op Facebook of maandelijks? Op zich maakt dat niet uit, want ook die volgers kunnen waardevol zijn. Er zijn namelijk ook genoeg volgers die wel liken, maar zelf amper iets op Facebook plaatsen.

Meer bereik

Het hebben van kwalitatieve volgers is gunstig voor het vergroten van je bereik. Mensen vinden de like-knop van Facebook erg leuk. Ze kunnen er makkelijk en voor hun gevoel redelijk anoniem mee aangeven dat ze iets leuk vinden. Dit kan een artikel zijn, maar ook een product. En elke keer als een volger aangeeft dat-ie een product ‘leuk vindt’, komt dit product ook in de tijdlijn van zijn connecties. Makkelijk en snel meer bereik door likes van kwalitatieve likes.

Ambassadeur

Zonder dat je volgers het door hebben, zijn zij ambassadeur van jouw webshop. Stel: je verkoopt hippe jurkjes en plaatst regelmatig een nieuwe foto om je volgers enthousiast te maken. De kans is groot dat de vrouwelijke volgers deze foto liken. Guess what. Jouw foto met die hippe jurk verschijnt ook in het netwerk van je volger. Op die manier bereik je dus veel meer mensen zonder dat je er extra werk voor hoeft te doen.

Kopen van likes

Maar het kan nog sneller en makkelijker. Het kopen van likes. Als je denkt aan het kopen van 1000 likes, dan gooi het idee maar van de baan. Daar schiet je namelijk niet snel iets mee op. Maar stel: je bestelt er 10.000 en plaatst daarnaast ook nog eens een eigen winactie. Tel maar op die nieuwe likes die erbij komen. Je zult snel zien dat de teller enorm stijgt.

Quickstart

Het is dus duidelijk, door het kopen van de juiste kwalitatieve likes kun je je strategie versnellen. Je doet een relatief kleine investering en krijgt er tijdwinst voor terug. En de kosten, die haal je er makkelijk uit door het aantal volgers dat je hebt. Want elke volger is een potentiële klant.

 

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

HTML > BODY > DIV#page > DIV.site-content-contain > DIV#content > DIV.wrap > ASIDE#secondary { background-color: rgba(217,216,216,1); border-radius: 3px; border-style: dotted; border-top-left-radius: 0px; border-width: 1px!important; min-width: 0px; padding-left: 7px; padding-right: 0px; width: 198px; }