Cart 0
liken en delen Lees verder...

Waarom zijn volgers gek op liken, posten en delen? Geplaatst in: Blog

Waarom je als ondernemer gek bent op een like is wel duidelijk. Het vergroot je bereik binnen de doelgroep. Maar waarom voelen mensen toch altijd de drang om een bericht te liken? Daar is onderzoek naar gedaan. En de resultaten daarvan lees je in dit artikel. Facebook is een site die ervoor zorgt dat het ontspanningscentrum in de hersenen gestimuleerd wordt. Dus Facebooken is voor de meeste mensen iets dat ze doen ter ontspanning. De…

Lees verder
verborgen opties Lees verder...

Verborgen Facebookopties Geplaatst in: Blog

Soms denk je Facebook helemaal te snappen en alle ins and outs te weten. Nee, hoor. Facebook heeft een heleboel verborgen Facebookopties. En die feiten kunnen je helpen om je Facebookgebruik te verbeteren. Lees verder en ontdek dingen die je nog niet wist. Berichten Berichten van je vrienden krijg je gewoon binnen in je inbox. Maar berichten van Facebookgebruikers die niet met je bevriend zijn, vind je ergens anders. Namelijk onder het kopje ‘meer’. Als…

Lees verder
reageren-op-facebook Lees verder...

Hoe reageer je goed op reacties op Facebook Geplaatst in: Blog

Je hebt een reactie op Facebook. Heel fijn, maar hoe ga je reageren? Soms kan dat best lastig zijn. Zeker als je helemaal afgevallen wordt of als er complottheorieën geopperd worden. Goed communiceren kan dan een vak apart zijn. In dit artikel lees je tips over hoe je kunt reageren op 4 lastige reacties. Persoonlijk afmaken (bedreiging) Een volger is het niet met je eens en besluit dat op de man af duidelijk te maken.…

Lees verder
verhalen via video vertellen Lees verder...

Hoe vertel je verhalen in beeld? Geplaatst in: Blog

Het is inmiddels wel duidelijk dat je moet proberen om je verhalen met beeld te vertellen. Mensen op Facebook kijken voornamelijk plaatjes en zien het liefste het verhaal meteen in de foto. Lezen kost energie en er is niet altijd veel zin en tijd om energie te steken in een stuk tekst. Maar hoe doe je aan virtual storytelling? Allereerst: hoelang denk je dat een volger naar jouw Facebookpost kijkt? Je hebt geen idee, hè.…

Lees verder
juiste taal spreken Lees verder...

Spreek de taal van je klant Geplaatst in: Blog

Sommige ondernemers vinden social media moeilijk. Vooral omdat ze niet goed weten welke taal ze moeten spreken. Spreek je de volgers aan met ‘je’ of met ‘u’? Wat voor post plaats je? En gebruik je juist veel jargon of vermijd je dat? Het is lastig, maar er is een antwoord op de vraag. Spreek de taal van je klant. En de taal van je klant spreken is vooral op Facebook enorm belangrijk. Facebook heeft namelijk…

Lees verder
goede-post-schrijven Lees verder...

Hoe schrijf je de perfecte Facebookpost? Geplaatst in: Blog

Dat je moet posten op Facebook om zichtbaar te blijven is nu wel duidelijk. Maar wat plaats je dan? Gooi je alles wat je bedrijfsmatig bedenkt maar op social media of zijn er zaken die je beter kunt mijden? Met deze tips weet je binnen no time hoe je de beste Facebookposts schrijft. Schrijf positief Mensen houden van positiviteit en worden graag geïnspireerd. Post dus niet teveel over negatieve onderwerpen. Volgers raken je dan al…

Lees verder
prvivacy social media Lees verder...

Privacywet en social mediagebruik Geplaatst in: Blog

Veel mensen raken huiverig bij het gebruik van Facebook. Ze gebruiken Facebook alleen om te kijken, en niet om te posten. Ze zijn bang dat hun privacy geschonden wordt. Privacy is een hot item als het gaat om het gebruik van social media. Ook voor de ondernemer is het van belang op de hoogte te zijn van de do’s en don’ts. Wetgeving achterhaald Natuurlijk is het niet zo zwart-wit als dat deze tussenkop stelt, maar…

Lees verder

Wist je dit al? 10 dingen die je over social media moet weten Geplaatst in: Blog

Er is heel veel informatie over social media te vinden op het net. Zoveel dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Geen nood. In dit artikel lees je alle belangrijke dingen die je van social media moet weten. Hierna ben je direct weer op de hoogte. 1. Niet alle social mediakanalen zijn gelijk Dit is erg belangrijk om in je achterhoofd te halen. Twitter is vaak minder effectief, vanwege het beperkt…

Lees verder

Hoe vind je de juiste doelgroep voor jouw Facebookadvertentie? Geplaatst in: Blog

Het maken van een advertentie is vaak niet het lastigste van het opstarten van een campagne. Je weet heel goed wat je onder de aandacht wil brengen. De actie of boodschap is volledig uitgewerkt. Je hebt wel een idee van de doelgroep die je wilt bereiken, maar toch vind je het lastig om je vinger erop te leggen. Met deze drie stappen vind jij snel en makkelijk de doelgroep voor jouw advertentie. Het voordeel van…

Lees verder

Hoe kies je de juiste foto en call to action? Geplaatst in: Blog

Het wordt steeds geroepen: gebruik de juiste foto, want daar scoor je mee. Ook je call to action is erg belangrijk in je Facebookadvertentie. Maar toch, voor jou is het nog steeds allemaal heel ingewikkeld. Je weet niet goed hoe je een foto het beste kunt selecteren en call to action? Deze uitleg zal je een stuk op weg helpen. Een Facebookadvertentie maken, is vaak puzzelen. Vaak probeer je en loopt het mis. Je probeert…

Lees verder