Marketing op Facebook, hoe pak je dat aan?

Marketing kost veel geld en vooral ook veel tijd. Je moet een plan opstellen, budget bepalen en het dan nog ten uitvoer brengen. En het plan moet werken. Want marketing is niet gemakkelijk. Het plaatsen van een advertentie in bijvoorbeeld de krant levert niet altijd extra klanten op. Daarom is Facebookmarketing een goede uitkomst. Maar hoe pak je dat aan?

Marketing Op Facebook, Hoe Pak Je Dat Aan?

Facebook is een ideaal platform om op diverse manieren marketing te voeren. Het kan gratis, maar ook betaald. De vraag is: welke mogelijkheid pas het beste bij jou? Eén ding is in ieder geval wel belangrijk. Je aantal volgers. Hoe je je producten of diensten ook probeert aan te prijzen, als je maar weinig volgers hebt, zul je een minder groot bereik hebben en dat is zonde.

Facebooklikes kopen

Ben je startende ondernemer of lukt het gewoon niet om aan een goed aantal likes te komen? Dan kun je ervoor kiezen om Facebooklikes te kopen. Dit zijn likes van mensen die aangegeven hebben geïnteresseerd te zijn in een bepaalde productgroep. Als jij daar één van bent, en je koop de likes, zullen de profielen zich aanmelden als liker. Resultaat: binnen korte periode een flinke toename van het aantal likes.

Posten

De goedkoopste en ‘makkelijkste’ manier om marketing te bedrijven op Facebook is het plaatsen van posts. Dus de stukjes tekst, vaak gecombineerd met een plaatje of foto, waar informatie in staat over het bedrijf, de acties of gewoon iets anders. Soms kan een ‘Hello december’ plaatje ook heel sfeervol werken. Wanneer je een post plaatst komt deze terecht in de tijdlijn van je volgers. Zij kunnen het bericht dan liken, delen of erop reageren. Welke actie ze ook ondernemen, het bericht verschijnt weer in het netwerk van de vrienden van je liker. Zorg wel altijd dat je iets te melden hebt of gebruik aansprekende foto’s. Soms hoeft de tekst niet super te zijn, maar doet het plaatje al het werk. Denk hier voor het plaatsen over na.

Reageren

Natuurlijk kun je zelf ook gaan reageren op berichten. Ook likes en shares worden op prijs gesteld. Dit kan wel wat tijd kosten en je moet er natuurlijk altijd voor zorgen dat je professioneel over blijft komen. Kies dus ook zorgvuldig uit welke berichten je deelt en liked. Probeer in een reactie altijd zakelijk te zijn en probeer taal- en spelfouten te vermijden.

Adverteren

Je kunt natuurlijk ook een campagne opstarten. In een paar stappen heb je dat geregeld. Zorg dat je een plan en een budget hebt voor je hier mee start. Adverteren op Facebook is zeer effectief, maar het kost ook geld. Dus ga er verstandig mee om. Stel je advertentie op, schrijf een aantrekkelijke tekst, zoek een leuke, aansprekende foto. Stel je budget in. En wachten maar. Het voordeel van het starten van een campagne is dat je er meer tegelijk kunt laten lopen en dat je altijd een goed inzicht hebt in de resultaten. Ander voordeel is dat je ook in de tijdlijn verschijnt bij mensen die je pagina niet liken. Dus een groot bereik is met adverteren op Facebook altijd gegarandeerd.

Snel groot bereik

Eén ding is zeker. Welke manier van marketing je ook kiest, je hebt altijd snel een groot bereik. Facebook is nog altijd de meest populaire netwerksite ter wereld en elk persoon besteedt dagelijks ongeveer 20 minuten op het platform. Facebook is effectief. Of je nu zelf post, een betaalde campagne gebruikt of gaat reageren. Een vergroting van je bereik en netwerk is een feit!

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *