Tips voor een bedrijfspagina op Facebook

Iedereen heeft een mening over hoe je het optimale uit je pagina kunt halen. Natuurlijk moet de basis goed zijn. Dat is het begin. In dit artikel vind je 9 tips over hoe je Facebook nog beter in kan zetten. Kort, krachtig, en zeer effectief. Kortom hoe je Facebook kunt “Hacken” en de baas kunt zijn.

Tips voor een bedrijfspagina op Facebook

Vertel genoeg over je bedrijf

Zorg ervoor dat mensen je bedrijfsinformatie op je Facebook kunnen vinden. Adres, openingstijden, telefoonnummer, e-mailadres, oprichtdatum. Vul alles in dat je in kunt vullen. Als mensen op je Facebook komen, willen ze graag alles direct kunnen vinden. Daarnaast zijn er steeds meer mensen die in Facebook naar een bedrijf zoeken in plaats van op Google. Het is zonde als ze van je pagina weggaan, omdat deze niet compleet is.

Kies een subtiele achtergrondfoto

Op Facebook kun je een achtergrondfoto instellen. Doe dit ook. Zorg alleen wel dat die subtiel is. Het moet de achtergrond zijn. Je kunt ervoor kiezen om de achtergrond steeds aan te passen op bijvoorbeeld het seizoen. In de winter kies je voor iets winterigs. In december zet je de feestdagen centraal. In de zomer kies je een iets zomers, etc.

Kies een profielfoto die bij je bedrijf past

Zorg dat je profielfoto bij je bedrijf past. Als zzp’er kun je ervoor kiezen om een professionele foto van jezelf te gebruiken, maar als VOF, bv of nv is die misschien erg onhandig. Kies dan gewoon voor je logo. Herkenbaar en makkelijk. Ook deze kun je aanpassen aan de seizoenen. Diverse fotoberwerkprogramma’s kunnen je hier makkelijk bij helpen.

Facebook staat in het teken van communiceren

Op Facebook hoor je te communiceren. Of dat nu is door het liken van een bericht of het delen ervan, het geeft altijd een boodschap af. Onthoud dit in je Facebookgebruik. Alles wat je zegt is een boodschap. Zorg dat je hier ook achter staat.

Laat je expertise zien

Facebook is het medium om je expertise te laten zien. Een makkelijker portfolio kun je bijna niet hebben. Plaats producten of diensten op Facebook. Maak foto’s van je producten. Plaats positieve reacties. Of schrijf een inhoudelijk blogbericht. Zeg mensen niet dat ze voor jou moeten kiezen, maar laat ze zien waarom jij de beste bent.

Ben visueel

Zorg dat je met plaatjes werkt. Mensen zijn visueel en het is bewezen dat posts met plaatjes hoger scoren dan posts met alleen maar tekst. Zorg natuurlijk wel dat de plaatjes bij je bedrijf passen en dat ze professioneel zijn. Werk met dieren als dat mogelijk is. Dieren hebben een hoge schattigheidsfactor en dat scoort.

Ben afwisselend in content

Ben afwisselend in je content. Plaats niet alleen maar blogs of acties. Vertel ook eens een nieuwtje. Of geen een tip. Of doe eens gek en wens je volgers een fijn weekend. Zorg dat als iemand je pagina bekijkt er van alles te zien is. Op die manier blijf je interessant.

Blijf specifiek

Zorg dat je duidelijk en specifiek bent. Posts die veel vragen oproepen en onduidelijk zijn, leveren ergernis op. Zorg dus dat je duidelijk communiceert. Duidelijkheid bereikt heel veel, het zorgt zelfs voor een goed imago van je bedrijf. Probeer altijd de wie, wat, waar, waarom en hoe-vragen te beantwoorden.

Post niet teveel op één dag

Heel simpel. Post niet teveel op één dag. Dan overlaad je je volgers met informatie en dat kunnen ze beu raken. Probeer niet meer dan drie posts op één dag te plaatsen. Probeer het zelfs te beperken door één. En plaats ze dan op wisselende tijdstippen. Soms ook een keer ’s avonds voor de afwisseling.

2 Comments on “Tips voor een bedrijfspagina op Facebook

  1. Pingback: Het toepassen van glocal strategie op Facebook

  2. Pingback: CTR, CPC en CPA verbeteren: Adverteren op Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *